به عطرهای فعلی خود مراجعه کنید!
برای الهام بخشیدن به عطری که قبلاً استفاده کرده اید نگاه کنید. از چه نت هایی است یا از چه گروه عطری است؟ ممکن است متوجه شوید که تمایل زیادی به عطرهای گل دارید، در این صورت احتمالا باید به آن گروه بچسبید. اگر مطمئن نیستید که مجموعه عطرهای موجود شما شامل چه نکاتی است، سایت هایی مانند Fragrantica.com می توانند کمک کنند.

خواندن نظرات
خوب است، بنابراین شما همیشه نظری مشابه با بقیه جامعه آنلاین نخواهید داشت، اما خواندن نظرات می تواند به شما کمک کند احساسی نسبت به یک عطر داشته باشید. اگر بسیاری از مردم می گویند که یک عطر "بیش از حد قوی" است و شما رایحه های ملایم تر را دوست دارید، احتمالاً آن عطر برای شما مناسب نیست. وبلاگ ها می توانند منبع خوبی برای بررسی های بی طرفانه نیز باشند.

بدانید چه چیزی را دوست دارید

  
بدانید چه چیزی را ترجیح می دهید:ادکلن , ادوتویلت یا ادو پرفیوم و یا پرفیوم. ماندگاری ادکلن زیاد نیست، اما برای رایحه‌ای با طراوت عالی است، در حالی که ادوتویلت رایج‌ترین نوع عطر است که معمولاً چند ساعت ماندگاری دارد. اگر رایحه های قوی تر و ماندگارتر دوست دارید، باید ادوپرفیوم یا پرفیوم را انتخاب کنید . قبل از کلیک کردن بر روی "خرید" بدانید کدام را ترجیح می دهید.

واژگان عطر خود را کامل کنید
با کلمات توصیفی که معمولاً در رابطه با رایحه استفاده می شود آشنا شوید. اگر بویی به صورت «تند»، «فریبنده» و «احاطه‌کننده» به تصویر کشیده شود، احتمالاً رایحه‌ای چوبی یا شرقی است که برای عصرها مناسب است یا تأثیرگذار است. اما، اگر "burst" یا "درخشنده" بود، احتمالا رایحه ای زنانه، گلی یا میوه ای است.

بسته بندی را در نظر بگیرید
بسته بندی یک عطر تم و بوی رایحه درون آن را کانالیزه می کند. جعبه و بطری طلایی نشان دهنده لباس شب و بوی مجلل است. بسته های آبی و سبز کم رنگ دلالت بر طبیعت و طراوت دارند (به تابستان و لباس روز فکر کنید)، در حالی که بطری های صورتی احتمالاً زنانه و از نت های گل تشکیل شده اند.

بینی خود را یاد بگیرید
عطرسازها (یا Noses) تمایل دارند که سبک خاص خود را داشته باشند، بنابراین به مجموعه عطرهای آنها نگاهی بیندازید - رزومه عطرساز - و ببینید آیا با سایر خلاقیت های آنها آشنا هستید یا خیر. اگر از یکی لذت بردید، احتمالاً از دیگری لذت خواهید برد.

قیمت عطر ملاک مناسبی برایکیفیت آن نیست!
فقط به این دلیل که یک عطر گران است، به این معنی نیست که بهترین عطر است. به جای برچسب قیمت به تنهایی به دنبال سیگنال های کیفیت دیگری باشید.